Roodbont Publishers

Ton van Schie

“De vraag naar e-Learning nam hier snel toe”, begint Ton van Schie van Roodbont Publishers BV, uitgever van boeken en digitale content waarmee boeren over de hele wereld hun werkwijzen en productie kunnen verbeteren.

“We wilden echter geen YouTube-filmpjes hergebruiken, maar eigen inhoudelijk sterke digitale ‘kennisclips’ voor e-Learning projecten en videokanalen. Na de eerste kennismaking zijn we samen met ARKA media dit digitale avontuur aangegaan. Het klikt met elkaar.”  

Nederland geniet wereldwijd aanzien als kenniscentrum en kraamkamer voor agrarische technieken. Knowhow die altijd ruimhartig met anderen is gedeeld. Roodbont Publishers (opgericht in 1994) heeft die typisch Nederlandse traditie ‘vertaald’ door boeken uit te brengen die voorzien in de behoefte aan bewezen kennis en gemakkelijk verwerkbare informatie. Inmiddels vinden die in meer dan 30 talen hun weg naar meer dan 50 landen. “Onze boeken worden erg gewaardeerd, ook bij internationaal opererende Nederlandse bedrijven in de agrarische sector. Dat bracht de wereldwijde vraag op gang.”  

‘Signalenreeks’
In antwoord op de wereldwijd groeiende behoefte aan voedsel en zuivel is het belangrijk dat elke boer de nieuwste praktische kennis en ervaring tot zich neemt en meer opbrengst realiseert. Vandaar de ‘Signalenreeks’ van Roodbont Publishers, met content voor alle agrarische sectoren: Koesignalen, Varkenssignalen, Kipsignalen, Paardsignalen, Schaapsignalen en Akkerbouwsignalen. Vol zeer visueel gepresenteerde informatie voor boeren, agrarisch adviseurs, dierenartsen en bedrijven in de wereldwijde agrarische sector. De ‘Signalenreeks’ is verkrijgbaar in boekwinkels, via buitenlandse distributeurs, in de Roodbont-webshop en er zijn speciale onderwijsedities van gemaakt. Maar de reeks wordt vooral ook door het bedrijfsleven gebruikt om kennis bij hun klanten te brengen. 

Digitalisering
“De oplage van onze boeken wordt kleiner en de vraag naar digitale media neemt toe. Vandaar dat we met e-Learning en digitale media zijn begonnen, inclusief  inhoudelijke ‘kennisclips’. Eerst als pilot voor de melkveehouderij, met vier films over het proces van melken in vier simpele stappen, gevolgd door een productie over eieren, met een boek, een website en filmpjes. We zetten kortom, vol in op digitalisering van kennisproducten. Naast print gaan digitale producten een steeds groter deel uitmaken van onze diensten en wordt het vooral steeds meer blended, met digitale producten voor het onderwijs en cursussen."

"Via, via zijn wij bij ARKA media terecht gekomen. Het klikte met elkaar en we zijn samen het digitale avontuur aangegaan. Het is een prettige samenwerking.“             
 

Wij werken onder andere voor:

Heeft u vragen over ARKA Media?

(055) 543 13 31

Of vraag meer informatie aan